З досвіду роботи

День психологічного здоров'я
З нагоди святкування Всесвітнього дня психологічного здоров'я, в ДНЗ №13 було організовано ряд заходів, а саме проведення протягом дня психологічних ігор та вправ на створення психологічного комфорту дитини у групі:« Веселі колобки» ,« Подаруй мені посмішку»,
 « Назви сусіда лагідно», «Компліменти», «Мій настрій», «Подарунок другові», проведення годин спілкування, щодо профілактики та зміцнення психологічного здоров’я вихованців .
Організовано  та проведено  семінар «Психолого – педагогічні аспекти збереження психологічного здоров'я дітей дошкільного віку. Підвищення рівня стресостійкості»
В інформаційних  куточках груп  були розміщені корисні поради для батьків , направлені на збереження психологічного здоров'я дітей. 
Стен газета "Психологічне здоров'я 

Гра "Ти котись веселий мячик швидко,швидко по рукам"

"Квітка настро."



"Веселі колобки"


"Зорепад"

Вправа привітання " Подаруй мені посмішку"

"Подаруй мені посмішку"

Ознайомлення дітей з емоціями та почуттями.
Малювання на тему " Порівняй свої емоції та почуття зі станом погоди"





Семінар 































Творчий звіт
«Каждый ребенок – художник.
Трудность в том, чтобы остаться художником,
Выйдя из детского возраста.»
Пабло Пикассо.


             Я Брацило Людмила Сергіївна молодий спеціаліст ДНЗ №13 «Берізка», займаюсь вивченням проблеми психологічного розвитку дитини шляхом впровадження арт-терапевтичних методів, а саме напрямок ізотерапії. Вивчивши багато літератури, робіт та досліджень видатних психологів я дійшла такої думки.
             Для дитини творчість – це є його життя, це його реальність. Це і є його «Мова», за допомогою якої вона намагається розповісти про себе, свої почуття, радість і переживання. Дитина абсолютно спонтанна у своїй творчості. У відмінності від дорослих, які і в творчості намагаються побачити щось раціональне і критичне відношення до того що зробили, а дитина живе саме почуттями. Для неї не важливо як і що намальовано.
Арт-терапію можна  використовується при:        
  Ø Психологічних травмах;
  Ø В міжособистісних  конфліктах;
  Ø Вікових кризах;
  Ø Розвитку креативності;
  Ø Підвищенні тривожності;
  Ø Страхів;
  Ø Низькій самооцінці;



 Арт – терапія сприяє до:
Ø Формуванню уявлення про себе;
Ø вивченню і вираженню своїх почуттів та емоцій;
Ø формуванню позитивного самосприйняття;
Ø розвитку комунікативних навичок;
Ø емоційному зближенню в колективі;
Ø зняттю психоемоційної  напруги;
Ø розвитку здібностей до різних видів творчої діяльності;
           


 Основне завдання арт-терапії полягає  не в навчанні дитини гарно малювати, а саме в розвитку самовираження і самопізнання дитини через творчість та підвищення її адаптаційних здібностей.
            



              Переваги арт-терапії. Арт-терапія не має обмежень у використанні, оскільки не вимагає наявності особливих здібностей до образотворчої діяльності чи художніх навичок, тож підходить кожному. Як засіб невербального спілкування вона особливо цінна для тих, кому важко передати свої переживання словами. Дає значний позитивний заряд, впевненість у своїх силах.



         У своїй роботі я використовувала вправи з елементами арт-терапії, діагностичне обстеження теж засобами арт-терапії, заняття коли дітям потрібно було порівняти свої почуття, емоції зі станом погоди та намалювати.










Семінар-практикум «Сміх – додатковий інструмент роботи педагога для підвищення стану психологічного здоров’я дітей. Стимулювання механізму саморегуляції»
 
Мета:
·        розкрити актуальність залучення сміху та гумору до арсеналу педагогічних засобів впливу на підростаючу особистість;
·        познайомити педагогів з позитивним впливом сміху на стан психологічного здоров'я;
·        надати рекомендації  щодо застосування сміху під час навчально – виховного процесу;
·        сприяти формуванню почуття гумору;
·        зняти психологічну напругу, підняти настрій










План проведення семінару
Вступ
1.     Актуальність залучення сміху та гумору до арсеналу педагогічних засобів впливу на підростаючу особистість. 
2.     Вправа «Асоціації»
3.     Користь сміху та гумору для навчально – виховного процесу

4.     Тест «Як у Вас із почуття гумору?»
5.     Вправа « Сміх – родом із дитинства»
6.     Роль сміху у житті людини
·        Вправа «Прочитай вірш»
·        Вправа «Покажи емоцію сміхом»
·        Колаж « Коли мені смішно? »
7.     




Рекомендації щодо застосування

      засобів сміхотерапії під час навчально –
                                 виховного процесу
Підсумок семінару – практикуму( притча, роздача буклетів)





Комментариев нет:

Отправить комментарий